O mnie
Jestem absolwentką studiów magisterskich w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku Fizjoterapia. Specjalizuję się w fizjoterapii neurologicznej dzieci, oraz fizjoterapii dzieci i niemowląt. Swoją pracę w dużej mierze opieram o założenia metody NDT Bobath. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi. Dużą satysfakcję daje mi pomaganie im w pokonywaniu kolejnych barier. Uwielbiam również pracę z niemowlakami.
Od 2017 roku pracuję w szkole i przedszkolu terapeutycznym gdzie prowadzę fizjoterapię dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością. W związku z tym w 2019 roku ukończyłam studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki.
Prywatnie jestem mamą trójki huncwotów, z którymi spędzam większość wolnego czasu ? Jak przystało na rodowitą Nieporęcankę w dzieciństwie trenowałam żeglarstwo. Poza tym rekreacyjnie grałam w siatkówkę. Uwielbiam tańczyć i gotować. Relaksuje się przy dobrej książce lub serialu.
Kursy i szkolenia
Najważniejsze ukończone przeze mnie kursy i szkolenia:
- 2025 – Terapia MAES
- 2025 – Kontrola motoryczna, funkcja i regulacja aktywności w fizjoterapii wieku niemowlęcego
- 2023 – Elektrostymulacja w fizjoterapii pediatrycznej
- 2022 – Seryjne gipsowanie w spastyce
- 2019 – Kurs metody NDT Bobath
- 2018 – Szkolenie pierwszego stopnia z Metod Alternatywnej komunikacji dla dzieci z wieloraką niepełnosprawnością
- 2014 – Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0 – 12 miesięcy
- 2014 – Kurs specjalistyczny – PNF w Pediatrii
- 2013 – Kurs metody PNF
Terapia MAES
Terapia MAES (Movement Analysis and Education Strategies) to specjalistyczne podejście stworzone z myślą o dzieciach z wyzwaniami neurorozwojowymi. Metoda szczególnie rekomendowana jest dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), ale znajduje zastosowanie także u maluchów i starszych dzieci z innymi zaburzeniami rozwoju ruchowego, problemami z koordynacją czy ograniczonym repertuarem aktywności.
Podstawą terapii MAES jest holistyczne spojrzenie na dziecko – jego ruch, sposób uczenia się i funkcjonowanie w codziennym środowisku. Terapeuta nie tylko towarzyszy w ćwiczeniach, lecz także aktywnie modyfikuje sytuacje i przestrzeń wokół dziecka, aby pobudzać mózg do poszukiwania nowych rozwiązań ruchowych. Dzięki temu dziecko ma szansę wychodzić poza schematy, których używało do tej pory, i stopniowo rozwijać bardziej funkcjonalne wzorce.
Cechą charakterystyczną, która wyróżnia terapię MAES, jest element zaskoczenia – terapeuta świadomie utrudnia dziecku powtarzanie niekorzystnych, automatycznych ruchów. W ten sposób zachęca do eksploracji, kreatywności i budowania szerszego repertuaru motorycznego.
Terapia MAES to skuteczna forma wsparcia dla dzieci, które potrzebują indywidualnego podejścia i stworzenia warunków do harmonijnego rozwoju ruchowego i poznawczego.
